Interkerkelijke kring Eenvoudig leven

Over duurzaamheid en zorg voor de schepping! Voor mensen die belangstelling hebben of meer bezig willen zijn met duurzaamheid en zorg voor de schepping zal er dit seizoen een interkerkelijke bijbelstudiegroep starten. In de samenleving groeit het besef dat we niet door kunnen gaan met te leven zoals we dat al een paar generaties doen. We leven op te grote voet. Ook in de kerken komt dit thema met nieuwe urgentie naar voren. We beseffen dat het niet goed is als we op deze kring alleen maar over zonnepanelen en windmolens praten. We willen vanuit de Bijbel zoeken naar wat God van ons in deze tijd vraagt. Daarbij willen we ook niet benadrukken wat er allemaal niet meer mag als je duurzaam en verantwoord leeft. We willen juist laten zien welke rijdommen God ons gegeven heeft. Wie dat weet hoeft niet te leven als Rupsje Nooitgenoeg. De kring is een kruising van een Bijbelkring en een themakring. We willen het boekje gebruiken ‘Eenvoudig leven’ van ds. Sam Jansse. Daarin wordt een Bijbelgedeelte besproken waaruit lijnen worden getrokken naar de praktijk van onze tijd. Dat kan dan ook heel praktisch worden. We denken aan zes avonden met een vergaderfrequentie van drie à  vier weken. We beginnen op 28 okt. Je kan je opgeven bij ds. Sam Janse, 0183.769071, sjanse@xs4all.nl of bij Anna van den Dool. Meer informatie op de pagina https://www.pkn-ameide-tienhoven.nl/kringen/ van deze website.