Steun Oekraïne – Kerk in Actie start noodhulp Oekraïne

Waar we bang voor waren, is gebeurd: het is oorlog in Oekraïne. Dit betekent groot leed, angst en onzekerheid over de toekomst voor de mensen daar. Ons hart gaat naar hen uit!

Natalia Shalata van partnerorganisatie LEF is erg bezorgd: “We hebben al weken te maken met aanvallen van hackers, desinformatie en provocaties. Met de Russische inval is alles heel onzeker geworden, voor ons allemaal. Zo’n grootschalige aanval hadden we niet verwacht, heel Oekraïne wordt geraakt door de aanvallen. Vliegvelden zijn bestookt, we horen van dodelijke slachtoffers. Een vreselijke situatie.”

De situatie in Oekraïne kan snel verder escaleren. Steeds meer mensen slaan op de vlucht. Vanuit heel Oekraïne vluchten mensen naar het westen, op zoek naar veiligheid.

LEF biedt hulp in de Oekraïense dorpen en vangt de vluchtelingen die onderweg zijn op en voorziet hen van voedsel, onderdak en transportmiddelen. Natalia: “We blijven alles doen wat we kunnen om mensen hier te helpen.”

U/jij kunt uw/jouw gift op zondag 13 maart in de kerk doneren. Ook kunt u/jij een gift overmaken naar de rekening van de diaconie: NL10 RABO 0301 9013 17 o.v.v. Gift Noodhulp Oekraïne.