Noodhulp Marokko/Libië

Meedogenloos en ongekend hard troffen twee natuurrampen het noorden van Afrika: de aardbeving in Marokko en slechts een paar dagen later de allesverwoestende storm in Libië. In beide landen zijn steden en dorpen weggevaagd. De treurige teller staat op vele duizenden doden, gewonden en vermisten. Minstens zoveel mensen zijn hun huis kwijt, dakloos en ontheemd. De ontreddering en het verdriet zijn met geen pen te beschrijven.

Kerk in Actie helpt wereldwijd mensen in nood, zoals nu in Marokko en Libië. In Marokko werken we samen met twaalf protestantse kerken, onder andere in Marrakech. Graag delen we hun oproep om bij te dragen aan noodhulp: voedselpakketten, medische hulp en onderdak. In het rampgebied in Libië helpt Kerk in Actie via een Deense humanitaire organisatie. Omdat de waterleidingen kapot zijn, is er dringend behoefte aan water. Maar ook hier zijn voedsel, kleding en bijvoorbeeld luiers nodig.

Wilt u bijdrage aan de noodhulp in Marokko en Libië?. Want samen zijn we de kerk in actie. Daarom organiseren we een noodhulpcollecte voor de slachtoffers in deze zwaar getroffen landen. U kunt uw gift overmaken op rekeningnummer

NL10RABO0301901317 van de diaconie  o.v.v. Noodhulp Marokko/Libië

Dank voor uw betrokkenheid!