Viering Heilig Avondmaal

Zoals u weet zullen wij D.V. op Goede Vrijdag, 2 april, het Heilig Avondmaal als gemeente met elkaar vieren. Deels zal dit in de kerk van Ameide zijn en deels ook een thuisviering. We leggen graag aan u uit hoe de logistieke organisatie is opgezet.

Tot 30 bezoekers ontvangen gemeenteleden per mail een uitnodiging om de kerkdiensten op Goede Vrijdag bij te wonen. Dit zowel voor de morgen als de avonddienst. In de kerk zullen, voor die gemeenteleden die het Heilig Avondmaal willen meevieren, brood en wijn, voorverpakt, klaar staan. Een diaken zal bij de uitreiking hiervan assisteren. Vervolgens nemen de bezoekers plaats in de kerk en blijven ook tijdens de viering op hun plaats zitten in de kerk.

Voor alle gemeenteleden die de viering thuis zullen meebeleven (hierin is de eigen keuze om ’s morgens of ’s avonds de viering mee te maken) het volgende van belang:

Op donderdag 1 april, voorafgaand aan Goede Vrijdag kan op 2 momenten het voorverpakte brood en de wijn worden opgehaald in de Hoven. Deze momenten zijn van 15:30 uur tot 17:30 uur en ’s avonds van 19:00 uur tot 20:30 uur. U hoeft zich hiervoor niet vooraf aan te melden. U kunt dus gewoon tussen de genoemde tijdstippen naar de Hoven komen.

Mogelijk kunt u voor uw buren, naasten of vrienden ook gelijk meenemen. U kunt dat zelf onderling dan afspreken. Voor gemeenteleden waar het ophalen een probleem is, wordt gezorgd voor een brengservice. Hiervoor kunt u bellen met René Muilwijk, tel. 06-10893174.

We hopen op deze manier, ondanks alle beperkingen, toch een waardig en bemoedigend Heilig Avondmaal met elkaar te mogen vieren/beleven.

Als er vragen zijn, schroom dan niet om contact met ons te zoeken, dit kan op hetzelfde genoemde telefoonnummer.