GZB najaarscollecte: 7 november

Kerk Congo reikt verstoten Pygmeeën de hand

Pygmeeën zijn in Afrika wat de Roma in Europa zijn: verjaagd, uitgebuit en geminacht. Ze leven in grote armoede en gaan nauwelijks naar school.

Papa Bule Mulefu woont in een Pygmeekamp dicht bij het plaatsje Lolwa in Congo. Toen hij last kreeg van een liesbreuk, kwam hij naar het ziekenhuis van de kerk. Eerst leek een operatie niet zo nodig. Dagenlang sliep Papa Bule in de bosjes bij het ziekenhuis, totdat Willem Folmer, GZB-zendingsarts in het ziekenhuis, hem onder een ziekenhuisbed zag liggen: “Hij lag te kreunen van de pijn. Dezelfde dag opereerden we hem. Het ontzeggen van een behandeling zou hem zeker fataal zijn geworden. Gelukkig knapte hij na de operatie goed op!”

De GZB wil samen met de kerk omzien naar deze kwetsbare bevolkingsgroep in Congo en Gods liefde met haar delen. De opbrengst van de GZB-najaarscollecte is hiervoor bestemd. Laten we in liefde omzien naar Pygmeeën! Doet u mee?

U kunt helpen op de volgende manieren:

• Gebruik de collectemethode van uw gemeente
  • Doneer via de Tikkie of de collectefolder of via gzb.nl/najaarscollecte
  • Blijf bidden voor het zendingswerk

Voor meer informatie, zie www.gzb.nl/najaarscollecte.