GZB voorjaarscollecte: 27 februari

Kerk Nepal komt op voor gehandicapten

De voorjaarscollecte van de GZB is bestemd voor de kerk in Nepal. Die helpt mensen met een handicap. Die tellen in dit hindoeïstisch land helemaal niet mee.

Neem de blinde Ramu. Door de lockdown verloor hij zijn baan en inkomen. Hij had geen geld meer om eten te kopen voor zijn eveneens blinde vrouw en hun twee kinderen.

Wat een opluchting toen de kerk in zijn dorp hen te hulp schoot! De kerk gaf hen voedsel, gas voor verwarming en andere basisbehoeften voor dit gezin in diepe armoede. Ramu en zijn vrouw zijn geraakt door de hulp die ze vanuit de kerk kregen. Graag willen ze weten wat deze kerkmensen drijft. Met behulp van een audiobijbel volgen ze nu een Bijbelcursus.

Help de jonge gemeenten in Nepal om van betekenis te zijn voor mensen zoals Ramu. Met een bijdrage van € 15 kunnen zij een voedselpakket uitdelen. Helpt u ook mee?

U kunt helpen op de volgende manieren:

• Gebruik de collectemethode van uw gemeente
  • Doneer via de Tikkie of de collectefolder of via gzb.nl/voorjaarscollecte
  • Blijf bidden voor het zendingswerk
  • Ga in november dit jaar mee op ‘zendingsreis’ naar Nepal, gzb.nl/experience.

Voor meer informatie, zie www.gzb.nl/voorjaarscollecte.