Collecteapp voor Ameide & Tienhoven een feit

Nog voordat 2 jaar geleden de Covid-19 pandemie in Nederland begon was er bij de kerkrentmeesters de gedachte om een onderzoek te doen naar een collecteapp. Hiervoor waren enkele redenen zoals jongeren meer betrekken bij het collectemoment en stimuleren van een geefpatroon en inspelen op de mogelijkheden die een dergelijke app zou kunnen bieden zoals gemeentenieuws, ledenlijst, groepen etc. etc. Het heeft dan eigenlijk nog best even geduurd, vanwege andere ontwikkelingen in onze gemeente, om meer onderzoek te doen naar een collecteapp die bij onze gemeente zou passen, maar we zijn zover. We kunnen zoals het er nu naar uitziet per D.V. zondag 1 mei met een collecteapp onze gaven in de kerkdiensten geven. We zijn uitgekomen bij SKG (stichting kerkelijk geldbeheer) welke voor PKN-gemeenten een mooie, eenvoudige en toegankelijke collecteapp hebben gebouwd: appostel. Met appostel wordt het mogelijk om aan verschillende doelen uw gaven te geven (b.v. de drie collecten die wij in de (Ere) diensten kennen, maar ook een afzonderlijk doel steunen, collectebonnen bestellen, chatten in een groep (b.v. met de bijbelstudiegroep), snel een telefoonnummer opzoeken van een lid, zien wie er voorgaat in de dienst, het eigen gemeentenieuws in de Zaaier lezen en overig gemeentenieuws ontvangen en nog veel meer. Er is een speciale implementatiewerkgroep samengesteld welke in april op velerlei manieren u en jou kennis laat maken met deze app, van downloaden tot installatie, gebruikersvragen beantwoorden, instructieavond in de Hoven organiseren en beschikbaar blijven voor alle hand- en spandiensten. We zijn blij dat dit resultaat neergezet is en hopen dat u en jij de app met enthousiasme zal ontvangen. De instructieavonden in De Hoven staan gepland op D.V. dinsdagavond 26 april en donderdagavond 28 april. Nadere invulling over deze avonden volgt nog. Graag tot ziens.