‘Samen gemeente zijn’

Alleen ga je sneller; samen kom je verder! Het is een bekende Afrikaanse uitdrukking. En de betekenis ervan geldt ook zeker voor het ‘kerk zijn’ in deze tijd. Als gemeente mogen we dankbaar zijn voor al het werk wat er in de gemeente mag gebeuren. Veel werk wordt verzet door vrijwilligers op tal van terreinen. Aan de andere kant merken we ook dat het in deze tijd steeds meer een uitdaging is om gemeente te zijn. We leven in een tijd waarin er veel van ons gevraagd wordt en er veel op een christelijke gemeente afkomt. Vragen die dan op onszelf als gemeente kunnen afkomen zijn: Wat is het waardevolle aan gemeente zijn? En hoe kunnen we samen op een mooie manier verder bouwen aan onze gemeente in deze tijd? In de komende maanden zullen we daarom aandacht geven aan het thema: ‘Samen gemeente zijn.’  Regelmatig zal er de komende tijd een blog verschijnen op de website van de kerk over ‘het samen gemeente’ zijn. Gekoppeld hieraan zal er ook enkele keren een video of vlog voorafgaande aan de eredienst getoond worden, om ook in beeld iets te laten zien van het mooie van ‘samen gemeente zijn.’ Op zondag 4 juni zullen we hiermee starten. Dit zal ook het moment zijn dat de eerste blog online zal staan.