Kennis maken met onze nieuwe kerkelijk werker Rick van Elk

Iets over de familie Van Elk

Ons gezin telt vijf. Mijn vrouw Jiska en ik ontvingen drie prachtige dochters. Jikke, Sophie en Julíe. We houden erg van sport en van buiten zijn. Wielrennen, hardlopen, zeilen, fietsen, wandelen, skiën. Zo ken ik Ameide en Tienhoven vooral vanaf de fiets. Het mooie aanzicht langs de Lek en de vele fruitbomen maken een ‘rondje Lek’ tot een aangename oefening in het voorjaar.

Wij zijn beide altijd wel bezig geweest met jeugd- en jongerenwerk. Zomerkampen organiseren voor kinderen van 6-16 jaar, tienerclub leiden in onze gemeente, vakantiebijbelweek organiseren, kinderwerk in Hongarije, jeugdteams bij de korfbal trainen en noem maar op. Jiska deed de HALO en is gymdocente en mentor aan de Driestar. Ik studeerde theologie en raakte verzeild in missionair kinderwerk en kerkelijk jeugdwerk. Na mijn studietijd mocht ik veel verschillende gemeenten dienen in het werk bij de HGJB. Dat was een kostbare en leerzame tijd. In die periode hebben ds. J.C. van Trigt en ik korte tijd samengewerkt. Daar kijken wij beide met vreugde op terug.

Nu breekt een nieuwe etappe aan in onze weg. Het is mijn verlangen om de kerk van Jezus Christus te dienen en Zijn goede boodschap van redding verder te brengen deze wereld in. Ik zie ernaar uit om met u en jou meer te leren kennen van de liefde van God.

Rick van Elk